Zlé počasie, búrka alebo mrak sopečného prachu môžu zmeniť pokojný let prúdového lietadla na boj o prežitie. Správne informácie o počasí môžu zachrániť stovky životov, chybné informácie môžu vohnať lietadlo do centra obrovskej búrky alebo do mraku popola z činnej sopky. Najnovšie radarové systémy dokážu varovať pilotov dokonca aj pred mikrobúrkami. 24. júna 1982 posádka a 247 cestujúcich na palube letu British Airways č. 009 z malajzijského Kuala Lumpuru do austrálskeho Perthu spoznali ničivé účinky sopečného prachu. Pri prelete nad Indonéziou začali motory Boeingu 747 žiariť, akoby boli zvnútra rozpálené, vyšľahli z nich plamene a postupne sa všetky štyri motory zastavili. Lietadlo klesalo kĺzavým letom z výšky jedenástich kilometrov, keď zadreté motory opäť naskočili v trojkilometrovej výške a stroj šťastne pristál v indonézskej Jakarte. Incident si vynútil podrobný výskum účinkov sopečného prachu na prúdové lietadlá, rozšírenie výcviku pilotov v krízových situáciách a inováciu systému varovaní pilotov pri sopečných erupciách v letovom priestore.